Analityka i UX
Czym jest UX?
- Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania i dobrze działający marketing social media nie wystarczą jednak w sytuacji, kiedy strona internetowa nie przeprowadza poprawnie użytkownika w drodze do konwersji (np. sprzedaży produktu, zapisie na listę mailingową, pobranie jakiegoś pliku PDF ze strony, itd.). Czasem na etapie projektowania strony zostają pominięte kroki powiązane z użytecznością, które przekładając się np. na brak łatwego
dostępu do niezbędnych informacji, mało intuicyjną nawigację, problemy z przejściem procesu zakupowego, itd. Efektem końcowym jest oczywiście wyjście użytkownika ze strony, co w przypadku sklepu internetowego wiąże się z brakiem sprzedaży. - Działem zajmującym się poprawnym przeprowadzeniem internauty przez procesy biznesowe na stronie www jest UX, z angielskiego „User Expirience” (doświadczenie użytkownika). Polega ono na badaniu użyteczności i intuicyjności strony, zbieraniu danych od użytkowników, testowaniu nowych rozwiązań oraz wprowadzaniu niezbędnych modyfikacji, celem zwiększenia łatwości obsługi strony oraz realizacją zamierzonych celów biznesowych.
- Zajmując się audytem strony, nasi eksperci korzystają ze sprawdzonych metod oraz narzędzi, w tym analizę ekspercką, analizę zachowań użytkowników oraz badanie użyteczności treści. Na tej podstawie tworzone są makiety UX, przedstawiające wszystkie problematyczne miejsca oraz wąskie gardła strony. Pozwalają nam one stworzyć nowe rozwiązania, które zostaną poddane próbie w trakcie testów porównawczych A/B, tzw. split testów. Na ich podstawie możliwy jest wybór najlepszych rozwiązań i ich dalsza implementacja.
- Jeśli uważasz, że Twojej stronie przydałaby się analiza UX, zapraszamy do kontaktu.
Na czym polega analityka i optymalizacja konwersji?
- Każda strona www, niezależnie czy jest to prosta wizytówka firmowa, sklep internetowy, czy platforma kursowa, powinna realizować określone cele biznesowe, np. celem wizytówki może być pozyskanie kontaktu do osoby zainteresowanej ofertą, a w sklepie internetowym oczywiście głównym celem jest sprzedaż produktów.
- Większość badań w Polsce i na świecie jest zgodne, że około 98 – 99% osób odwiedzających witrynę pierwszy raz po prostu z niej wychodzi. Jeżeli nie zadbamy o odpowiednie dotarcie do tych osób, to większość naszych działań marketingowych jest praktycznie bezużyteczne.
- Rozwiązaniem jest zbieranie odpowiednich danych (analityka internetowa), a następnie wyciąganie z nich wniosków, testowanie i wprowadzanie ulepszeń (optymalizacja konwersji ustalonych celów). Dzięki tym zabiegom jesteśmy w stanie poprawić te wyniki oraz stworzyć lejki marketingowe, które znacząco zwiększają te niekorzystne procenty 🙂
Jak możemy Ci pomóc?
- Ułatwisz użytkownikom dokonywanie zakupów
- Zwiększysz konwersję
- Zaoszczędzisz mnóstwo pieniędzy!
- Twoje działania marketingowe będą skuteczniejsze
Co o nas mówią?
Poznaj naszych zadowolonych klientów, którym pomogliśmy rozszerzyć swoja działalność w sieci.
Kontakt
Jeśli masz jakiekolwiek pytanie, napisz do nas lub zadzwoń korzystając z poniższych danych.
GŁÓWNA SIEDZIBA
ul. Kościuszki 72/24
50-441 Wrocław
50-441 Wrocław
+48 663 719 995
kontakt@eatnet.pl
kontakt@eatnet.pl
Godziny pracy:
poniedziałek - piątek, 9:00 - 17:00