Dołącz do nas

Branża e-commerce dynamicznie się rozwija, a wiele firm poszerza swoje działania o sprzedaż w sieci. Posiadanie własnego wirtualnego sklepu stało się niemal obowiązkiem dla tych biznesów, którym zależy na docieraniu do szerokiego grona klientów i zwiększania przewagi nad konkurencją. Dlaczego nie warto zwlekać z przeniesieniem biznesu do sieci? Jakie korzyści daje prowadzenie e-sklepu? Podpowiadamy!

Rozwój rynku e-commerce w Polsce

e-commerceRynek e-commerce w Polsce (Business Insider, PMR, Bisnode Polska, na koniec 2018 roku) wyceniany jest na ponad 50 miliardów złotych. Zdaniem ekspertów, wartość ta za kilka lat przekroczy 80 miliardów złotych. Z kolei jak dowodzą inne badania, przeprowadzone przez Cushman&Wakefield, z zakupów internetowych w najróżniejszej formie korzysta już 28 mln Polaków. Potwierdzają to też dane GUS, zgodnie z którymi jakiekolwiek zakupy online zrobiła w ubiegłym roku ponad połowa Polaków, a 62 proc. rodaków kupuje w sieci regularnie. Statystyki pokazują też, że Polska jest najszybciej rosnącym rynkiem e-handlu w Unii Europejskiej.

Sprzedaż w sieci – to się opłaca

e-commerceZwyczaje zakupowe Polaków podyktowane są nie tylko zmianami społecznymi i gospodarczymi, ale też powszechnie dostępnymi technologiami. Coraz chętniej kupujemy za pośrednictwem telefonu czy tabletu (razem ponad 60 proc.), coraz rzadziej sięgamy w tym celu po komputer. Dla porównania, zaledwie 5 lat temu, tylko 1/3 klientów kupowała przez urządzenia mobilne. Zakupy w sieci są po prostu wygodnie – możemy realizować je w dowolnym miejscu i czasie, bez konieczności dojazdu do sklepu i wędrowania po nim w poszukiwaniu interesujących nas produktów.

Od sfinalizowania transakcji dzieli nas jedynie kilka kliknięć. Kolejnym z czynników wpływających na popularność zakupów w sieci są atrakcyjne ceny produktów – jako konsumenci kochamy wszelkie promocje i rabaty, a swoboda porównywania oferta sprawia, że chętnie szukamy okazji. Internetowym zakupom sprzyja też coraz bardziej prokonsumencka postawa sklepów internetowych. Dogodne, często darmowe zwroty i błyskawiczna dostawa, nawet kolejnego dnia, to już standard. 

Jednak handel internetowy jest korzystny nie tylko dla samych konsumentów, ale również i dla firm, planujących przeniesienie biznesu do internetu. Choćby z tego powodu niższych kosztów utrzymania sklepu online w porównaniu ze sklepem stacjonarnym. Co oczywiste, potrzebny jest początkowy wkład na stworzenie strony www i jej pozycjonowanie, jednak unikamy kosztów związanych z kosztownym wynajmem lokalu i zatrudnieniem sprzedawców. Zaoszczędzone w ten sposób środki mogą znaleźć odzwierciedlenie w atrakcyjniejszych cenach. 

Korzyści z prowadzenia własnego sklepu internetowego

Po pierwsze – zwiększanie zasięgu 

Jednym z wielu atutów sklepu internetowego jest to, że pracuje on 24 godziny na dobę i 365 dni w roku – co pozwala firmie dotrzeć do internautów zawsze i wszędzie. Niemal nieograniczona ilość konsumentów może w tym samym momencie oglądać ten sam produkt, co nie jest możliwe w sklepie stacjonarnym. Co nie bez znaczenia, sprzedaż w sieci nie jest ograniczona jedynie do jednej lokalizacji i łatwo rozszerzać ją o kolejne rynki. 

Po drugie – sprzedaż wielokanałowa

Sklep internetowy stał się niemal nieodłącznym uzupełnieniem biznesu prowadzonego w tradycyjnym modelu. Sprzedaż z wykorzystaniem obu kanałów – zarówno online, jak i offline (strategia multichannel), w sposób, który zapewnia klientowi spójne doświadczenia zakupowe (omnichannel), pozwala na zwiększenie zasięgów i może przesadzić o uzyskaniu znacznej przewagi nad konkurencją. 

Po trzecie – lepszy kontakt z klientem

Co szczególnie ważne, właściciele sklepów internetowych mają znacznie lepszy kontakt z klientem. Za pośrednictwem dostępnych kanałów mogą odpowiadać na jego zapytania, proponować mu promocje i rabaty (wysyłając newsletter) i być z nim w stałym kontakcie na portalach społecznościowych. Częste interakcje pozwalają na lepsze zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów, co może przełożyć się na wzmocnienie ich lojalności. 

Po czwarte – zwiększenie widoczności w Google

Im szybciej zdecydujemy się na stworzenie sklepu online, tym lepiej nasz biznes będzie postrzegany przez wyszukiwarkę Google. Pamiętajmy, że wyniki organiczne to najczęstsze i najtańsze źródło ruchu. Inwestycja w pozycjonowanie sklepu, oparte na przemyślanej strategii content marketingowej, przyniesie nam wymierne efekty w postaci zwiększonej sprzedaży e-commerce. 

Po piąte – redukcja kosztów

Jak już wspomnieliśmy, w przeciwieństwie do sklepu stacjonarnego, sklep internetowy nie generuje kosztów wynajmu oraz magazynowania. Dodatkowo, sklep w sieci znacznie usprawnia obsługę wielu klientów jednocześnie. 

 

Daj się zauważyć – załóż własny e-sklep!

Tworzenie sklepów internetowych i budowanie biznesu online to dziś konieczność – zwłaszcza w obliczu szybko zmieniających się nawyków zakupowych konsumentów. Dlatego warto wykorzystać aktualny trend i jak najszybciej przygotować własny sklep w wirtualnym świecie.