optymalizacja konwersji
Portfolio
optymalizacja konwersji
Konwersja, czyli przekuwanie użytkowników w klientów, którzy kupią dany produkt lub usługę, jest nadrzędnym celem e-commerce. Strona internetowa to potężne narzędzie marketingowe – może znacznie wspomagać realizację celów biznesowych lub wręcz przeciwnie, być barierą w dalszym rozwoju. W tym przypadku niezbędna jest optymalizacja konwersji.
Identyfikacja przeszkód na stronie www
Optymalizacja konwersji (CRO, od ang. od Conversion Rate Optimization) obejmuje wszelkie działania, które podnoszą ilość wykonywanych przez użytkowników akcji przy jednoczesnym obniżeniu lub zachowaniu bieżących kosztów. Akcjami tymi mogą być przykładowo: zakup towaru, zapis do newslettera czy wypełnienie formularza kontaktowego.
W celu obliczenia obecnego współczynnika konwersji danej strony, wystarczy podzielić liczbę wykonanych akcji przez ogólną liczbę użytkowników, którzy mogli wykonać daną akcję i pomnożyć to przez 100 procent.
Użytkownicy odwiedzający strony internetowe nie podejmują na nich akcji z wielu powodów. Optymalizacja CRO polega na wskazaniu i eliminacji występujących przeszkód. Oparta jest na śledzeniu zachowań odwiedzających stronę i jej dostosowaniu do ich oczekiwań.
Optymalizowanie konwersji to zadanie przed jakim stoją zwłaszcza właściciele sklepów internetowych, chcący poprawić sprzedaż. Podjęcie odpowiednich działań pozwala im na zwiększenie ruchu na stronie, podniesienie współczynnika konwersji, zmniejszenie współczynnika odrzuceń i wydłużenie czasu spędzonego w witrynie. Ułatwia ono również pozyskiwanie nowych klientów przy jednoczesnym obniżeniu kosztów.
Optymalizowanie konwersji na stronie
Prace z zakresu optymalizacji konwersji poprzedzamy dokładnym audytem strony. Szczególną uwagę zwracamy na kolejne etapy związane z wykonywaniem różnych akcji w obrębie witryny. Analizujemy, czy jest ona responsywna i zaprojektowana z myślą o doświadczeniach użytkownika, intuicyjna w obsłudze, budząca zaufanie, a przy tym szybka do załadowania.
W oparciu o zgromadzone dane, tworzymy plan działania, mający na celu zwiększenie współczynnika konwersji – podniesienie sprzedaży lub poprawę któregokolwiek istotnego dla klienta parametru strony. Testujemy zmiany wprowadzone w zakresie treści, szaty graficznej czy funkcjonalności strony, by oceniać ich skuteczność.
W EATNET wiemy, że niekiedy wystarczy wprowadzenie niewielkich zmian w witrynie, by użytkownik chętniej dokonał zakupu, wypełnił formularz kontaktowy czy zapisał się do newslettera. Optymalizując konwersję, dopasowujemy strony internetowe naszych klientów do potrzeb użytkowników i aktualnych trendów.
Przykładowe realizacje konwersji
Prowadzisz sklep internetowy, jednak wyniki sprzedaży są dalekie od zadowalających? Borykasz się z dużym współczynnikiem odrzuceń lub problemem z pozyskiwaniem klientów? Postaw na optymalizację współczynnika konwersji z pomocą której odniesiesz sukces w sieci. Na swoim koncie mamy dziesiątki udanych projektów dla klientów z różnych branż.